A Quick Question:

You've just selected Dutch as your preferred course language. Do you want to continue browsing Dutch courses or do you wish to switch back to the Global website?

Training beschrijving

2-Daagse Design Thinking Fundamentals Training September 2020

Amsterdam

Een interactieve tweedaagse Design Thinking training waarin je uitgebreid kennis maakt met de principes van Design Thinking, zowel ‘hands-on’ aan de slag met de tools als met de methodiek en terminologie. Wij geloven dat een kennismaking met deze methode het beste gaat via ‘leren door te doen’.

De tools die je gedurende de Design Thinking training leert zijn: Stakeholder Mapping, Value Network Mapping, Personas, Customer Journey Mapping, Service Scenario Mapping en Prototyping. We werken tijdens de Design Thinking training met een actueel vraagstuk wat de vertaalslag makkelijker maakt om met de tools te werken. Vanzelfsprekend is de training direct toepasbaar in je eigen werkomgeving.

Alle toegepaste tools zijn voor de deelnemers direct na de training beschikbaar en gratis te gebruiken.

THEORIE

Ondanks de stevige ‘hands-on’ opzet beginnen we met een compact theoretisch kader over Design Thinking. Wat is het en wat is de oorsprong? Wat zijn de verschillende scholen en waarin verschillen zij? Gepresenteerde best practices zorgen voor een nog beter begrip.

LEREN DOOR TE DOEN

De sterke nadruk ligt tijdens de twee dagen op het proberen en ervaren van de belangrijkste tools en technieken. Dit allemaal aan de hand van een aansprekend vraagstuk. Zo ga je ook zelf op onderzoek uit. En met de opgedane kennis vervolg je het ontwerptraject zodat je ervaart hoe het is om die inzichten om te zetten in concrete verbeteringen.

JE ZULT WERKEN MET DE VOLGENDE TOOLS

Stakeholder Mapping, is een handige tool om een overzicht te krijgen van het ‘eco-systeem’ rondom het vraagstuk. Stakeholders zijn belanghebbenden in het proces. Door hun onderlinge krachten te analyseren ontstaat een beter begrip voor ieders opstelling.

Value Network Mapping, legt de nadruk op wat de verschillende stakeholders onderling met elkaar aan ‘waarden’ uitruilen. Met welk belang nemen zij deel aan het proces? Deze analyse biedt gedetailleerde inzichten in de onderlinge verhoudingen en samenwerkingen.

Personas, zijn sets van specifieke eigenschappen vormgegeven in herkenbare personen. Op basis van goed kwalitatief onderzoek kom je achter bepaalde gemeenschappelijke waarden, normen, houdingen en gedrag van mensen. Deze vormen samen de diverse persona’s die aan de basis staan van Customer Journeys.

Customer Journey Mapping, maakt het mogelijk om in de schoenen van eindgebruiker te gaan staan. Door in detail de verschillende onderdelen van een zogeheten klantreis op een rij te zetten, dompel je jezelf onder in hun belevingswereld. Je komt zo dichterbij de werkelijkheid en leert wat mensen echt nastreven en hoe ze dat realiseren. Je krijgt inzicht in hun beslissingsprocessen en waar verwachtingen en realiteit samenkomen. De tool kan worden gebruikt door consumenten en management, medewerkers en stakeholders, of nog beter: in samenspraak. Het levert je klantinzichten op waarmee producten en diensten kunnen worden verbeterd en is een cruciale tool tijdens de Design Thinking training.

Service Scenarios, zijn zeer handig om de vernieuwde services te visualiseren, door de ogen van de klant. Door een concept praktisch en concreet te maken ontstaat vaak een hernieuwde dialoog over het concept. Deze tool is ideaal om dit proces te begeleiden.

Prototyping, maakt het mogelijk om op een goedkope manier pas ontwikkelde ideeën snel vorm te geven zodat klanten het direct kunnen testen. Vaak zijn prototypes gemaakt van eenvoudige materialen als papier en karton, maar het kan ook bijvoorbeeld met Lego. Een rollenspel is een andere krachtige vorm van prototyping.

Alle toegepaste tools zijn voor de deelnemers direct na de Design Thinking training beschikbaar en gratis te gebruiken.

Deze video geeft je een idee van onze in-house Design Thinking training:

We can also offer you a tailor-made coaching program designed around your specific team objectives to guide you through the DT process.

, Please reach out to us for more information

Registreer

Tijdens de interactieve Design Thinking training leer je hoe je de tools direct in je eigen werkomgeving kunt toepassen

Na het afronden van de Design Thinking training ontvang je een certificaat en toegang tot de digitale toolkit, zodat je de tools tijdens je eigen projecten kunt gebruiken

De Design Thinking training brengt je; kennis van de Tools, mindset en flow van Design Thinking, begrip over de waarde van Design in projecten en persoonlijke en professionele groei

Over dit Evenement

Location: DT Academy, Nieuwe Leliestraat 13, 1015 ST Amsterdam

Data: 22 en 23 september, 2020
Taal: Nederlands
Maximum aantal deelnemers: 20

Kaartjes

De Early Bird prijs: € 1.495,00
t/m 22 augustus 2020

Standaard prijs: € 1.595,00

Prijzen zijn exclusief BTW.
Bij het ticket zijn ook inbegrepen: lunch, ochtend en middag snacks, dranken gedurende de hele dag. Een certificaat van DesignThinkers Academy wordt uitgereikt aan deelnemers die de training succesvol afronden. Kortingen zijn beschikbaar voor teams, freelancers, Non-Profit- en overheidsorganisaties. Bij specifieke opmerkingen of vragen, helpen wij graag;  info@designthinkersacademy.com.

Heb je niet de juiste training gevonden?
Kijk op onze Global DTA website voor meer trainingen in het Engels!

Schrijf je nu in