A Quick Question:

You've just selected Dutch as your preferred course language. Do you want to continue browsing Dutch courses or do you wish to switch back to the Global website?

Training beschrijving

2-Daagse Design Thinking Fundamentals Training September 2020

Amsterdam

Deze training is helaas uitverkocht. Maar je bent meer dan welkom bij de volgende Nederlandse, Engelse of Online editie van de DT Fundamentals Training.

Als er vragen zijn, wees dan niet bang om contact op te nemen met onze support team. Zij helpen u graag!

Een interactieve tweedaagse Design Thinking training waarin je uitgebreid kennis maakt met de principes van Design Thinking, zowel ‘hands-on’ aan de slag met de tools als met de methodiek en terminologie. Wij geloven dat een kennismaking met deze methode het beste gaat via ‘leren door te doen’.

De tools die je gedurende de Design Thinking training leert zijn: Stakeholder Mapping, Value Network Mapping, Personas, Customer Journey Mapping, Service Scenario Mapping en Prototyping. We werken tijdens de Design Thinking training met een actueel vraagstuk wat de vertaalslag makkelijker maakt om met de tools te werken. Vanzelfsprekend is de training direct toepasbaar in je eigen werkomgeving.

Alle toegepaste tools zijn voor de deelnemers direct na de training beschikbaar en gratis te gebruiken.

THEORIE

Ondanks de stevige ‘hands-on’ opzet beginnen we met een compact theoretisch kader over Design Thinking. Wat is het en wat is de oorsprong? Wat zijn de verschillende scholen en waarin verschillen zij? Gepresenteerde best practices zorgen voor een nog beter begrip.

LEREN DOOR TE DOEN

De sterke nadruk ligt tijdens de twee dagen op het proberen en ervaren van de belangrijkste tools en technieken. Dit allemaal aan de hand van een aansprekend vraagstuk. Zo ga je ook zelf op onderzoek uit. En met de opgedane kennis vervolg je het ontwerptraject zodat je ervaart hoe het is om die inzichten om te zetten in concrete verbeteringen.

JE ZULT WERKEN MET DE VOLGENDE TOOLS

Stakeholder Mapping, is een handige tool om een overzicht te krijgen van het ‘eco-systeem’ rondom het vraagstuk. Stakeholders zijn belanghebbenden in het proces. Door hun onderlinge krachten te analyseren ontstaat een beter begrip voor ieders opstelling.

Value Network Mapping, legt de nadruk op wat de verschillende stakeholders onderling met elkaar aan ‘waarden’ uitruilen. Met welk belang nemen zij deel aan het proces? Deze analyse biedt gedetailleerde inzichten in de onderlinge verhoudingen en samenwerkingen.

Personas, zijn sets van specifieke eigenschappen vormgegeven in herkenbare personen. Op basis van goed kwalitatief onderzoek kom je achter bepaalde gemeenschappelijke waarden, normen, houdingen en gedrag van mensen. Deze vormen samen de diverse persona’s die aan de basis staan van Customer Journeys.

Customer Journey Mapping, maakt het mogelijk om in de schoenen van eindgebruiker te gaan staan. Door in detail de verschillende onderdelen van een zogeheten klantreis op een rij te zetten, dompel je jezelf onder in hun belevingswereld. Je komt zo dichterbij de werkelijkheid en leert wat mensen echt nastreven en hoe ze dat realiseren. Je krijgt inzicht in hun beslissingsprocessen en waar verwachtingen en realiteit samenkomen. De tool kan worden gebruikt door consumenten en management, medewerkers en stakeholders, of nog beter: in samenspraak. Het levert je klantinzichten op waarmee producten en diensten kunnen worden verbeterd en is een cruciale tool tijdens de Design Thinking training.

Service Scenarios, zijn zeer handig om de vernieuwde services te visualiseren, door de ogen van de klant. Door een concept praktisch en concreet te maken ontstaat vaak een hernieuwde dialoog over het concept. Deze tool is ideaal om dit proces te begeleiden.

Prototyping, maakt het mogelijk om op een goedkope manier pas ontwikkelde ideeën snel vorm te geven zodat klanten het direct kunnen testen. Vaak zijn prototypes gemaakt van eenvoudige materialen als papier en karton, maar het kan ook bijvoorbeeld met Lego. Een rollenspel is een andere krachtige vorm van prototyping.

Alle toegepaste tools zijn voor de deelnemers direct na de Design Thinking training beschikbaar en gratis te gebruiken.

Deze video geeft je een idee van onze in-house Design Thinking training:

TRAINERS

Jeroen van der Weide is Partner & Senior Facilitator en faciliteert teams in creatieve processen en brainstormsessies. Hij heeft een MA in Nederlands Theater, Film & Communicatie. 

Tim Schuurman is Partner & Senior Facilitator bij DesignThinkers. Met een MBA & MSc in zakelijk & financieel management heeft combineert hij zijn zakelijke achtergrond met innovatie.

We can also offer you a tailor-made coaching program designed around your specific team objectives to guide you through the DT process.

, Please reach out to us for more information

Ons belangrijkste doel is om hands-on tools te aan te bieden die je de volgende dag direct in je werkomgeving kunt gebruiken.

Naast het trainingsprogramma krijg je een toolkit, een certificaat en de toegang tot de virtuele omgeving van het DT Academy Network.

Het eindresultaat is gericht op transformatie van de deelnemers, kennis van tools en methoden, begrip van de waarde van design en professionele en persoonlijke groei.

Over dit Evenement

Location: DT Academy, Nieuwe Leliestraat 13, 1015 SH, Amsterdam, Nederland

Data: 22 en 23 september, 2020
Taal: Nederlands
Maximum aantal deelnemers: 15

Kaartjes

De Early Bird prijs: € 1.495,00
t/m 22 augustus 2020

Standaard prijs: € 1.595,00

Prijzen zijn exclusief BTW.
Bij het ticket zijn ook inbegrepen: lunch, ochtend en middag snacks, dranken gedurende de hele dag. Een certificaat van DesignThinkers Academy wordt uitgereikt aan deelnemers die de training succesvol afronden. Kortingen zijn beschikbaar voor teams, freelancers, Non-Profit- en overheidsorganisaties. Bij specifieke opmerkingen of vragen, helpen wij graag;  info@designthinkersacademy.com.

Heb je niet de juiste training gevonden?
Kijk op onze Global DTA website voor meer trainingen in het Engels!