Training beschrijving

1-Daagse Training Customer Journey Mapping

In deze 1-Daagse training leer je de basisprincipes van de Design Thinking tools en terminology. De focus ligt hierbij op ‘learning-by-doing’ en de praktische toepassingen van Design Thinking. Tijdens deze dag leggen we vooral de focus op de Customer Journey Mapping tool.

THEORY

We bieden een korte en interactieve introductie in Service Design Thinking: What is het?; Waar komt het vandaan?; Waar kan meer informatie gevonden worden? En waarom is deze methode juist nu zo relevant? We laten een aantal Case Studies voorbij komen bespreken wat de uitdagingen zijn m.b.t. het gebruik van de methode. 

‘LEARNING-BY-DOING’

Onze trainingen zijn veelal gericht op de praktijk. Wij geloven in ‘learning by doing’ en de praktische kant van het gebruiken van een methode tools en technieken.
De tool die we tijdens deze dag zullen oefenen is Customer Journey Mapping. We bereiden interessante challenges en personas voor en kijken naar wat de interactie van de consument is met de service. Dit geeft ons de mogelijkheid om in de schoenen van de consument te gaan staan. Het laat ons zien wat de perceptie van de consument is en welke contextuele aspecten van belang zijn. Het geeft ons de mogelijkheid deel te worden van de wereld van de consument: Wat is zijn/haar realiteit?

Op deze manier ontdekken we de wat de behoeften van de klant zijn, wat hun ervaringen zijn en met welke (intrinsieke) motivatie zij handelen. Op deze manier kunnen we vragen beantwoorden als; Wat proberen mensen nou echt te bereiken?; Op welke manier proberen ze dit voor elkaar te krijgen?; Wat gebruiken ze hiervoor?; Wat voor keuzes maken ze?; Wat zijn hun ervaringen en gevoelens? etc.

Een Customer Journey Map is opgebouwd uit verschillende lagen. We starten overzichtelijk met de consument en duiken langzaam de diepte in door organisatorische structuren en context bloot te leggen. De tool kan gebruikt worden met consumenten or management, werknemers of andere stakeholder. Het wordt nog waardevoller wanneer je deze verschillende partijen bij elkaar.

Deze kwalitatieve Design Research tool biedt jou inzicht in je consument zodat je zijn/haar ervaring doeltreffend zult kunnen verbeteren.

Na de training wordt de toolkit uitgereikt zodat je zelf de tools in je eigen omgeving in de praktijk kunt brengen.

Deze video geeft je een beeld van hoe onze trainingen er uit kunnen zien in een internationaal bedrijf:

We can also offer you a tailor-made coaching program designed around your specific team objectives to guide you through the DT process.

Ons belangrijkste doel is om hands-on tools te aan te bieden die je de volgende dag direct in je werkomgeving kunt gebruiken.

Naast het trainingsprogramma krijg je een toolkit, een certificaat en de toegang tot de virtuele omgeving van het DT Academy Network.

Het eindresultaat is gericht op transformatie van de deelnemers, kennis van tools en methoden, begrip van de waarde van design en professionele en persoonlijke groei.

Over dit Evenement

Locatie: DT Academy, Nieuwe Leliestraat 13, 1015 SH, Amsterdam, Nederland

Data: Kijk rechts bij ‘kies een locatie’ voor meer informatie over de opkomende data voor trainingen of bekijk onze kalender.

Taal: Nederlands
Maximum aantal deelnemers: 15

Kaartjes

Early Bird Prijs: € 315,00

Standaardprijs: € 395,00

Je ticket is inclusief een dagelijkse gezonde en heerlijke lunch, snacks en drankjes gedurende de dag. Alle tools en materialen zijn ook na de cursus beschikbaar voor persoonlijk gebruik. Een certificaat van DesignThinkers Academy wordt na het afronden van de programma aan deelnemers uitgereikt .

Prijzen zijn exclusief BTW. Voor teams, freelancers, overheids- en non-profitorganisaties is een korting beschikbaar.
Als je vragen hebt over deze training, trainingsdata of de aangeboden korting, stuur dan neem dan contact met ons via telefoonnummer 020 471 00 70 of stuur een mail naar info@designthinkersacademy.com.