CASE: RANDSTAD GROUP

Customer Experience in de spotlights (Randstad)

Amsterdam
Hoe kan Randstad de customer experience blijven optimaliseren?

Randstad zet de klant volop in de spotlights met het openen van The Kitchen: een fysieke creatieve ruimte waar medewerkers kunnen experimenteren met verschillende ingrediënten om de customer experience te optimaliseren. Samen met DesignThinkers Academy werd hiervoor de basis gelegd met een tailor made trainingsprogramma, Innovatie Toolkit en coaching-on-the-job.

CREATIEVE RUIMTE, TRAINING & IMPLEMENTATIE
350+ MENSEN BEREIKT
NEDERLAND
INNOVATIE BIJ RANDSTAD

Hoe kunnen we binnen Randstad een mensgerichte houding stimuleren om klantrelaties te optimaliseren? The Kitchen is een fysieke creatieve ruimte waar medewerkers kunnen experimenteren met verschillende ingrediënten om de klantbeleving te optimaliseren. Het doel van The Kitchen

is om een mensgerichte houding te stimuleren, die Randstad-medewerkers in staat moet stellen gemakkelijk in contact te komen met hun eindgebruikers. De samenwerking met DesignThinkers bestond uit een trainingsprogramma, coaching-on-the-job, een Innovatie Toolkit en lange termijn strategie.

METHODOLOGIE

DesignThinkers Academy werkte nauw samen met Randstad Groep om The Kitchen te lanceren. DesignThinkers leidde Randstad-medewerkers op tot Human-Centered facilitator, zodat zij in The Kitchen hun collega’s in het innovatieproces konden begeleiden. Bij deze sessies waren medewerkers van verschillende afdelingen en teams betrokken, waaronder IT, sales, marketing, front office en support. Tijdens deze trainingen zijn ruim 350 medewerkers van Randstad vertrouwd geraakt met de principes & mindset van Design Thinking. Met behulp van een branded Innovatie Toolkit en coaching-on-the-job trajecten hebben zij alle ingrediënten in huis om Design Thinking en mensgerichte innovatie toe te passen binnen Randstad.

MAATWERK

Onze klanten werken graag met ons samen omdat onze aanpak flexibel en persoonlijk is. We investeren in het opbouwen van een relatie met de klant, om inzicht te krijgen in de organisatie, de stakeholders en de bredere context van de challenge.

Vervolgens ontwerpen we gezamenlijk een aanpak op maat. Hierbij staat leren-door-te-doen centraal: wij geven teams de tools & technieken in handen om zélf te ervaren hoe zij diensten en producten op een mens-gerichte manier kunnen ontwerpen.

“De DT Bootcamp is verfrissend, informatief en leuk. Door de juiste mix van theorie en praktijk nooit saai. De internationale context en deelnemers uit verschillende sectoren geven unieke inzichten.”

Hans Buursink, Nationale Nederlanden